Koszyk

Jeśli chodzi o masaż twarzy to od wielu lat istnieją pewne niedomówienia w tej kwestii. Od najmłodszych lat jesteśmy uczeni, aby trzymać palce i dłonie z dala od twarzy, aby mieć ładną cerę. Dlatego zmywamy makijaż ściereczkami i myjemy twarze obrotowymi szczoteczkami; używamy pędzli i gąbek do makijażu zamiast zwyczajnie używać do tego celu opuszków własnych palców.

I chociaż istotnie, dotykanie twarzy w trakcie dnia, brudnymi rękoma nie jest najlepszym pomysłem, to w obszarze pielęgnacji twarzy nasze dłonie są najpotężniejszym i najskuteczniejszym narzędziem, jakie mamy. Dlatego tak wielu specjalistów od pielęgnacji skóry jest zwolennikami masażu twarzy. Poniżej przedstawiamy klika istotnych faktów, które w tym temacie warto znać.

Dlaczego powinnaś regularnie robić masaż twarzy?

Dzięki masażowi twarzy rozluźnia się napięcie wokół żuchwy i rozluźnia się napięcie skóry głowy. Badania pokazują nawet, że taki masaż poprawia również krążenie na twarzy; pomaga to ujędrnić tkankę twarzy poprzez stymulację mięśni, wygładza drobne zmarszczki i pomaga w przepływie limfy. Nie wspominając o tym, że eksperci sugerują, że wmasowywanie produktów kosmetycznych może pozwolić na ich głębszą penetrację skóry co pomaga osiągnąć jeszcze lepsze efekty. W ten sposób proponujemy stosować np. Krem ze sferycznym kwasem hialuronowym

Refleksologia tłumaczy, że twarz ma również setki punktów nacisku, z których każdy odpowiada określonej części ciała. Według ekspertów od akupresury, delikatnie masując twarz, zyskujesz zdolność leczenia różnych dolegliwości, jednocześnie pomagając przywrócić równowagę ciała.

Jak wykonać samemu masaż twarzy?

Automasaż twarzy jest łatwy do włączenia do codziennej lub cotygodniowej rutyny – w zależności co lepiej pasuje do Twojego harmonogramu. Oto kilka rzeczy, o których powinnaś pamiętać zanim zaczniesz:

  • Masaż twarzy powinien być wykonywany ciepłymi dłońmi, delikatnym do średniego ucisku, ciągłym kontaktem a wykonywane ruchy powinny być płynne. Twoje palce i dłonie nigdy nie powinny ciągnąć skóry ani jej szarpać — powinnaś robić to delikatnie i z wyczuciem.
  • Upewnij się, że zarówno Twoja twarz jak i dłonie są dokładnie umyte przed rozpoczęciem masażu.
  • Zwilż dłonie i opuszki palców wybranym olejem lub serum. Wybrany olejek walczy z określonymi problemami skórnymi, jednocześnie pozwalając na większy poślizg na skórze.

CZOŁO

Umieść wszystkie 10 opuszków palców nad brwiami. Delikatnie i powoli przesuwaj je w górę czoła i nasady włosów. Użyj takiej siły nacisku, jaka Ci odpowiada. Powtórz ten ruch pięć razy.

BRWI

Delikatnie ustaw kciuk i palec wskazujący na zewnętrznych krawędziach brwi. Masuj, przesuwając palcem wzdłuż brwi od wewnętrznej do zewnętrznej krawędzi. Powtórz ten ruch pięć razy.

OCZY

Używając palca wskazującego i środkowego, połóż koniuszki palców na skroniach. Delikatnie masuj przez kilka sekund, od kącika oka w górę i pod brwią do zewnętrznego kącika i z powrotem do wewnętrznego kącika przez obszar pod okiem. Nigdy nie odrywaj opuszków od skóry. Powtórz ten ruch pięć razy.

BOCZNE CZĘŚCI TWARZY

Kiedy skończysz, delikatnie przesuń opuszkami palców od skroni po bokach twarzy w kierunku szyi. Pomoże to w ewentualnych zastojach limfy i pomoże w drenażu limfatycznym.

LINIA ŻUCHWY

Zacznij pod uszami i delikatnie masuj twarz wzdłuż szczęki okrężnymi ruchami w kierunku podbródka przy użyciu palca wskazującego i serdecznego. Powtarzaj ten ruch tyle razy, aż zauważysz, że szczęka zacznie się rozluźniać.

KOŚCI POLICZKOWE

Umieść palec wskazujący tuż nad górną wargą/łukiem kupidyna, a środkowy tuż pod dolną wargą. Delikatnie przyciągnij równocześnie oba palce na zewnątrz w kierunku ucha. Naprzemiennie prawą i lewą ręką, po prawej i po lewej części twarzy. Powtórz pięć razy.

SZYJA I DEKOLT

Teraz połóż obie dłonie w dół na dekolcie. Zaczynając lewą ręką, delikatnie przesuń dłoń w górę klatki piersiowej i szyi, w kierunku podbródka. Wykonuj ruchy naprzemiennie z prawą ręką. Powtórz pięć razy.

SKALP

W przypadku masażu skóry głowy nie bój się wywierać głębszego nacisku niż na twarz. Szczególną uwagę poświęć tyłowi głowy u podstawy czaszki i okolicach czoła, gdzie zaczyna się linia włosów. Jeśli wykonasz masaż prawidłowo i z odpowiednim natężeniem, zaczniesz odczuwać rozluźnienie napięcia skóry głowy.

Na koniec delikatnie połóż dłonie na twarzy i weź kilka głębokich, relaksujących oddechów.

Main photo by Dom Aguiar on Unsplash